Alla inlägg den 1 januari 2009

Av rödluvan/emma - 1 januari 2009 20:42

Jag sitter och funderar vad jag har har gjort och vad som hänt under 2008. fan svårt att komma på nått.*jag har tagit studenten *fått flera nya vänner*flyttat*legat på sjukhusJa mest bra grejer iaf. Jag tror att min blindtarm brast bara för att jag ville gå ner 5 kg. Nu har jag gjort det =D men lär väl gå upp dem lika snabbt igen =(

Av rödluvan/emma - 1 januari 2009 10:28

Tänkte jag skulle orka klottra ner några rader..Tack för alla snälla inlägg, sms och telefonsamtal jag har fått! Det har betytt mycket!Åkte alltså in till akuten igen dan före jul. Då vart jag inlagd. Blindtarmen hade alltså brustit. Under julafton och juldan gjordes 2 ingrepp. Ett under narkos och ett vaket utan bedövning (fyfan!) ska inte gå in på detaljer. Då fick de ut 1,4 dl var men det var fortfarande flera dl kvar.Fick åka hem på juldan för att vila några dagar med antibiotika i tablettform men det gick ige vidare. Åkte in igen dagen efter, alltså annandan, med feber.Sista ingreppet gjordes i måndags under narkos. Då fick de ut 5 dl var och spolade med saltlösning så nu ska det vara borta! Jag kan inte fatta att jag haft 6,4 dl var i min buk!?! det är ju skit mycket!Jag fick komma hem igen dan före nyår.Jag har alltså inte opererat bort blidtarmen! De gör inte det nu för tiden. Den läker med hjälp av antibiotika. Så jag har firat jul på sjukan och sov mej genom nyår. Det kan bara bli bättre nästa år =)

Ovido - Quiz & Flashcards