Alla inlägg under november 2008

Av rödluvan/emma - 29 november 2008 18:55

bara städningen kvar i gamla lägenheten nu (bara å bara =/). Härligt!

Av rödluvan/emma - 28 november 2008 01:01

Ja då var flytten igång äntligen. Tänkte först bara köra lite kartonger idag men hyrde släp och tog så mycket som möjligt. Fan va skönt med hiss när man flyttar! underlättar mycket. åkte två svängar och fick med rätt mycket. Försökte få Virre att åka bak i släpet oxå. Ville ju inte att hon skulle håra ner bak i bilen och flåsa mej i nacken hela vägen men de vart så ändå ;P


I morrn på förmiddan ska jag packa upp lite i nya lägenheten å sen slänga lite skräp å plocka lite i gamla. På lördag kör vi resten av grejerna. soffbord byrå och tömma förrådet.


Har kopplat port telefonen till min mobil oxå. kommer nog inte ha nån hemtelefon sen. linda blev lite putt men hon är typ den enda ja pratar länge och mycke med i den.


Hemma hos syster sen tog andre och jag några välförtjänta öl. sen när syrran kommit hem och barnen somnat kollade vi på Tomten är far till alla barnen och drack glögg å käkade pepparkakor å nötter. Andre och Lisa visade hur duktiga de blivit på Guitarr hero och jag visade att ja fortfarande suger. Skulle nästan ha filmat å lagt in på Youtube. vi höll på att skratta ihjäl oss allihop.


ska väl försöka mej på att sova nu. vart inte mycke av den varan igår =/


over and out

Av rödluvan/emma - 26 november 2008 14:26

Tors:Får förhoppningsvis nycklarna vid 13 efter besiktningen. Börjar köra kartonger å stuff.Fre: Fortsätta köra grejer..Lör: Hyra släp å köra möbler. Sön: Städa ur lägenheten (hulka)Mån: Besiktning på lägenheten kl 10.30Tar tacksamt emot all hjälp ja får =)Så nästa vecka kan ja vara hemma och fixa å dona. KUL! Jul fixa lite.Sen kommer jag att jobba varje helg fram till nyår. Ledig Juldan och Nyår iaf.Nästa år får ja väl dra ihop nån tjejkväll igen. Blir lite längre för vissa att åka men de får gå bra ändå.Nu ska vi iväg å fixa med släp.To be continued..

Av rödluvan/emma - 25 november 2008 21:22

Åkte in till stan idag när My var på dagis och träffade Linda (lite felformulerad mening, men ni fattar nog). Jag köpte ett par skor och en par röda knästrumpor till mej och lite småkrafs till Mysans julkalender =)
Sen käkade vi Sushi! det är fan beroendeframkallande!

Efter det vart det pepparkaksbak hos våra blivande grannar. Börjar få lite julstämning nu. Syrran/Andrè hade gjort degen själv å den var så fruktansvärt god. den godaste ja ätit. hade mycke smak.

Eftersom pappa N har noll koll så gjorde jag en kalender över december till honom. Om hur vi ska ha My å sånt. Vart endel pusslande men fick till de rätt bra till slut. Eftersom jag oxå har noll koll så glömde jag den hos yster =/ Men ja hade tagit en bild på den som han fick på msn.
Han svarade:"vad snällt av dig :) bli jag ju rörd ju"
Är ja inte underbar så säg! =P

Av rödluvan/emma - 24 november 2008 20:21

Fick veta nu att hon har besiktining på lägenheten på torsdag kl 12. JÄVLA SEGKÄRRING!! Hon flyttade ut den 8e Oktober for fuck sake!!

Av rödluvan/emma - 24 november 2008 18:26

Har smsat tjejen med lägenheten om hon fått nån besiktningstid men inte fått nått svar än. Hoppas verkligen att ja får nycklarna i morrn.Idag bjöd jag och My in oss på middag hos pappa. Jag kom ju på att ja packat ner alla tallrikar å sånt. Vi fick pannkaka med glass. Firade att mysan tagit 3 märken på simskolan =)Får ja nycklarna i morrn ska jag köra kartonger som en galning (som den galning jag är) =PTack så mycket ni som vill hjälpa till! =) Längtar tills nästa vecka när allt är klart!Lite bilder från idag. Mysan hade skrapat kinden i isen när hon åkte stjärtlapp på dagis..

Av rödluvan/emma - 21 november 2008 14:56

Nu är det kartonger ÖVERALLT! Vill ha nycklarna så jag kan köra undan lite. Får börja städningen lite. Kan ju torka skåpluckor och putsa fönster å sånt.Blir stressigt om ja typ får nycklarna på tis och måste vara ute ur den här och ha besiktat den på fre =/Nån som känner sej manad att hjälpa till så bjuder ja på käk iaf =DMåste fortsätta. Börjar jobba på Oscar kl 19. Jobbar på Aveny i morrn. På söndag har Mysan märkestagning på simskolan. Får se om ja tar mej upp till de. Börjar kl 8.30 och ja slutar typ 4 på natten..

Av rödluvan/emma - 19 november 2008 20:37

Idag har jag tvättat hela förmiddan och skruvat ner gardinstänger på eftermiddan. Därimellan har jag tagit en nap och pratat i telefon. Så vissa grejer vet ja inte om jag har drömt.
Lägenhetsnycklarna kommer jag förhoppningsvis att få i början på nästa vecka som det lät. Gu va ja längtar tills flytten är över!! Å jag kan greja å fixa i nya lägenheten!

Nu ska ja gå å tröstäta ett äpple.. och hetsdricka ett glas vatten..

Ovido - Quiz & Flashcards