Direktlänk till inlägg 20 december 2008

smärta!

Av rödluvan/emma - 20 december 2008 13:03

en högre form av njutning? KNAPPAST!


Ja hur ska ja börja.. Natten mot onsdag var fruktansvärd. fick fruktansvärt ont i magen och ryggen (ovanför naveln). Kunde inte ligga sitta eller göra nått. gick runt runt i lägenheten. Badade två gånger i hopp om att det skulle lindra men icke. Spydde galla å svettades. trodde ju hela tiden att det snart skulle ge sej men det gjorde det inte. gjorde lika ont hela tiden. Vid sex på morgonen förstod jag att de inte skulle ge sej så pratade med sjukvårdsrådgivningen och fixade sen en tid på vc. mamma hämtade mej, bilresan var en plåga. Doktorn klämde på magen och tog blodprov.Ja höll på att börja grina när han sa att jag inte kunde få nått mot smärtan innan de visste vad det var. jag hade haft ont i 10 timmar. Jag fick remiss till sjukhuset. Ännu en plågsam bilfärd. plågsam väntan på läkare. fler prover och UL. de kunde inte se något. Troligen är det katarr eller magsår. Fick starka tabletter mot magsår utskrivet. När de väl var konstaterat så fick jag äntligen en spruta i höften mot smärtan... som inte värkade.. så jag fick en till sen i andra höften. å då äntligen! höll på att börja grina av lättnad. äntligen kunde jag sitta ner och slapna av. illamåendet försvann.


Det höll i sej tills mitt i natten typ. sen fick jag ont i magen igen fast inte lika outhärdligt. grym huvudvärk istället och spydde flera gånger. hade hemsk frossa och vaknade sjöblöt. Kunde knappt röra mej dan efter. inget hjälpte. vågade knappt äta nått utom nyponsoppa.


igår fick jag tving mej upp ur sängen. stödja mej mot väggen för att kunna ta mej till köket. huvudet dunkade och magen värkte. hälla i mej värktabletter och magpiller å lägga mej igen för att kunna ta mej upp igen. Vart lite bättre sen. iaf emellanåt.


Idag har jag ingen huvudvärk!! Helt underbart! Fortarande ont i magen men det lidrar lite med värkpiller  nu iaf.


Jobbiga är att jag inte kunnat fixa med julklappar å sånt. Mamma har hjälpt mej laga mat och handla. Fick ju hem mysan igår oxå. Andre och Sim har postat paket och julkort åt mej och syrran har bytt sängkläder, diskat och vikt tvätt. Hon satte upp gardinerna jag fått av henne idag oxå. Jag har lyckats fått upp granen och pyntat den medans pillrena värkade.


Saknar svart kaffe, snus och stark mat! skulle inte våga stoppa i mej nått sånt nu. skiträdd att ja ska få lika ont igen.


så nu vet ni!


Aa justde. ff (fuck face?) undrade vad Mysan önskar sej i julklapp. Hmm svårt att svara på om man inte vet vad det får kosta. Ett vanligt täcke behöver hon, nu när vi gjort sängen stor. Hon vill ha en typ dator från lekplaneten som man lär sig bokstäverna å sånt med. Annars så är hon ju väldigt pysslig av sig..



 
 
fia

fia

20 december 2008 20:14

usch , magkatarr har ja, och säger bara fy fab vad ONT de gör, de är bara medecin som gäller, hoppas du inte har för ont nu, men du ska INTE dricka kaffe och inte äta stark mat, inte stekt heller helst, försök att äta mycket kokt mat, ja fick då då ja jobba i hjäl mej, på nattclubb jobba ofta från 11, till 11 på kvällen =(

http://soffipropp-83.bloggagratis.se

 
Maijsan

Maijsan

20 december 2008 20:32

men vännen, vad är det jag läser!! USCH! krya på dig och ta hand om magen! stress är INTE Bra!! kram

http://mmmaijsan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rödluvan/emma - 1 april 2010 14:57

Sorry Pernilla =/ att jag är så dålig. Hoppas du kryar på dig!   Hur gör jag för att blogga från Iphonen?? Jag kan skriva rubriken men kan inte skriva nått inlägg.. Tell me! Då lovar jag att det blir fler inlägg och bilder.   Jobbar iaf på Os...

Av rödluvan/emma - 1 februari 2010 21:03

*SOMMAR!! *En bil. Det här börjar bli ohållbart.. *En resa   Högre makter, hör mig!!! ...

Av rödluvan/emma - 28 januari 2010 00:47

Började på Life igår! Det känns riktigt bra. Mycket att lära men det är ju intressant oxå.   Idag på morgonen var vi på Macronova träff. Vi fick fin frulle bestående av mjukt bröd med diverse pålägg, brie, vindruvor, kaffe och jos. Medan vi satt ...

BIO

Av rödluvan/emma - 22 januari 2010 03:13

Avatar var skit bra!

Ovido - Quiz & Flashcards