Alla inlägg den 16 juli 2008

Av rödluvan/emma - 16 juli 2008 22:28

Idag har det varit bra flyt på jobbet. Ingen stress men ändå jobbat på hela tiden. Jag har varit ute i solen och bandat contairar. 7 st vart det. Vid 15 tiden drog alla utom jag och en till så då kunde vi inte fortsätta. Då fördrev jag den sista timmen med att friska upp minnet lite och köra traktor. Flyttade massa tomma behållare.









Just när ja skulle ta en prommenad hem och var lite nervös över regnmålnen så dök pappa upp. Jag hängde med honom och tanten till Birsta för att hämta en dator. Jag passade på att köpa större minne till mobilen.
När vi står i affären står pappa och flinar och tittar på mej.

Jag säger: "Vad är det med dej då?"

Pappa (flinande): "Nä inget, roligt att du är med bara."

Jag (skeptisk): "Vadårå?"

Pappa (fortfarande flinande): "Nä ja tycker om dej.."

Jag: "Öhh?! vart du drogad när du opererade dej idag eller? (han hade opererat bort en gronk vid ögat tidigare på dagen).

Pappa (leende): " Nä, men jag fick en spruta."

Jag tänker: "Haa! Ja visste att det var nått!"

(var även tvungen att smsa syrran direkt för att berätta vad han slängt ur sej)
Pappa håller upp mitt telefonminne och säger:" och du går ut till skjutdörrarna och jag sparkar ut den här fort som fan, då kanske det inte larmar. Å skulle de göra det kan ju du bara gå därifrån och låssas som ingenting.."

Drogad?

Vi möter upp bror +barn på Alforno. Jag lägger handen på pappas axel och säger: "Det här kanske kommer som en chock för dej, men jag tycker om dej oxå. Börja inte lipa nu.."

Pappa svarar:"Ähh, sluta ljug!" (sprutan hade väl slutat värka..)

Efter en starköl och grekisksallad följde broder och knoddarna med hit. Han bytte strängar och spelade lite på elguran..drack kaffe och kollade på musikvideos.

Nu har jag badat och ska lägga mej i sängen och ringa Linda.

Natti


Ovido - Quiz & Flashcards