Alla inlägg under maj 2008

Av rödluvan/emma - 19 maj 2008 16:26

Större delen av dagen har gått ut på att kramas på en klasskompis som har det jobbigt nu. Hon har fått vara med om alldeles för mycket för att vara så ung =(

Jag har skolkat för första gången också! (kanske inte första gången i mitt liv då)(å dom satte omdömena i torstags). Då kan man ju lätt tro att man gör det för att gå ut på stan å fika och göra nått trevligt men icke. Jag tillbringade min skolktid på soc i Timrå istället =D

...

Av rödluvan/emma - 18 maj 2008 19:05

Det började för ca 3 år sen. Det var inte kärlek vid första ögonkastet utan mer att den var på rätt ställe vid rätt tidpungt. Men vi behövde ju varandra. Jag behövde ha det rent hemma och den behövde fylla påsen.
Jag vet inte riktigt när vi började glida ifrån varandra. Kanske var det för att jag städade för sällan eller så var vi bara inte menade för varann. Nu har det uppstått riktigt hat mellan oss! Det har påverkat mitt humör regält. Som tur är drabbar det ingen annan eftersom jag oftast är själv hemma då. Jag är brydd att den inte har lagt av helt så som jag svär åt den hela tiden. Nu känner jag verkligen att det är dax för oss att gå skilda vägar. Därför har jag önskat mej en ny dammsugare i studentpresent =)

Av rödluvan/emma - 18 maj 2008 13:40

.. Var mer folk på Aveny än på fredan iaf men inte överdrivet. Hade tagit med musik till rockbaren som spelades ett tag men tro på fan att fyllona ville lyssna på samma gammla metallica låtar och skråla illa..*suck*En kille som försökt bjuda ut mej på typ middag var där idag oxå. den här gången försökte han med att en korv på IKEA kunde han väl få bju på iaf. Hans kompis hade tydligen varit runt på kloraten (där ja jobbar på sommaren) och frågat efter mej haha. tur ja inte var där.Måste bara få säga.. killar är konstiga! Fattar inte hur dom tänker (om dom tänker alls?). Jaja ska inte dra alla över en kam..

Av rödluvan/emma - 17 maj 2008 12:49

för kommentarerna jag jag har fått förresten!

kraam!!

Av rödluvan/emma - 17 maj 2008 12:10

och rätt mosig.


Resume av gårdagen: Skoldagen började med en het debatt. Ämnena var dödsstraff och dödshjälp. Vissa brusade upp riktigt, svor och slog i boken. Jag kunde inte låta bli att kolla på emils ögonbryn som for upp och ner, hit och dit. jag är helt farschinerad (hur fan stavas det?!) av dom.


Jag hade tagit med mej tacopaj till de som villa ha sen för att liva upp stämningen. är ja inte underbar så säg (inget)! En föredetta klasskompis som flyttat till Sthlm kom och hälsade på oss med sin kille. Så sen vart det fika på stan. bla bla bla.. Hämtade Mysan på dagis.Justja, när vi var på väg till dagis på morgonen sa hon: "Mamma, när man har druckit öl då får man inte köra bil!" (alltså jag hade inte druckit nå öl! de är sant!) Rätt kul när hon bara slänger ur sej konstateranden sådär =)

Iaf så åkte vi till Anzo och Ubbe sen för Atlas fyllde 1 (år såklart). Mysan var as trött så det vart ingen lång visit. Det var dagen det.

Kvällen? Jo jag jobbade på Aveny (som rockslusk vet ni väl). September spelade å ja tyckte så synd om dom. Det var knappt nå folk alls. Fanns inget att göra typ..så jag drck kaffe, snackade musik i rockbaren ( ska ta med en skiva dit), käkade nötter, drack kaffe, kollade på hockey, gjorde vikgubbar i garderoben (dom vart jätte fina), drack kaffe osv.. Ikväll ska jag oxå jobba. Hoppas det kommer mer folk!!

Av rödluvan/emma - 15 maj 2008 19:57

JAG börjar blogga :D





Många släktingar och vänner bloggar och jag har fått förfrågningar om inte jag oxå gör det. Så nu så!


Har märkt att det är ett utmärkt sätt att hålla koll på vad alla gör på dagarna utan att behöva prata med dom :p


Kul att kolla på bilder å sånt med.





Kan berätta lite om min dag..


Haft en rätt bra dag i skolan. Bara två i klassen grinade (av olika anledningar). Jag var less men jag är en hårding =)(Tänkte hoppa av skolan förra veckan när jag kom till ett besvärligt tal på matten. Alla bara skrattade, ingen tog mej på allvar.. försökte få med mej läraren ner på olan å ta en öl istället. Hon tyckte de var en bra idè men vi kom fram till att det nog inte var så smart trots allt, så hon hjälpte mej med talet istället.)


Efter att ha handlat och hämtat Mysan på dagis åkte vi till syster. Vi kan kalla henne Lisa (för att hon heter det). Där vart vi välkomnade av en glad liten simone och en doft av pepparkaka. Vi käkade lax, barnen lekte och jag & yster undersökte varandra (de där lät sjukt!?).


Nu är vi hemma, mysan sover och jag ska snart göra paj.





Ja nu är det bara en vecka (+ en dag (petnoga då)) kvar tills jag tar studenten! Mitt mål var att klara det innan pappa dör och jag tycks ha lyckats med det (better not die this week!). Jag är den sista av hans tre barn att göra det. Jag minns när syrran skulle ta ett sabbatsår och han gormade: "VARFÖR KAN INGEN AV MINA UNGAR KLARA AV ATT GÅ KLART SKOLAN?!". Är det nått du vill säga oss nu? :p


Fan jag kommer att sakna min klass! snyft!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards