Alla inlägg under juni 2008

Av rödluvan/emma - 18 juni 2008 19:41

Idag var det fest på dagis när jag kom och skulle hämta henne..

Efter middan åkte vi till Anzo och Atlas. Satt ute i solen och drack kaffe. Riktigt härligt var det. Har inte så mycke mer att berätta idag..

Av rödluvan/emma - 18 juni 2008 13:44

jag och linda

heja sverige!

Av rödluvan/emma - 17 juni 2008 10:04

Tog en prommis till dagis å lämnade Mysan. Joggade lite lätt tillbaka. Hua vilken dålig kondis jag har fått igen. Måste göra nått åt det! Nu när vi inte spelar innebandy längre heller.


Mysan höll på att skrämma skiten ur mej igår i lekparken. Hon har lärt sej att stå på gungan och göra fart själv. Riktigt duktig är hon. Helt rakt och bra fart får hon. Två äldre pojkar gungade bredvid henne och en av dom hoppade av två gånger. Helt plötsligt säger Mysan: "Titta mamma!" , åsså hoppar hon ståendes från gungan =O. Trodde mitt hjärta skulle stanna! hon hoppade när den var längst bak så hon landade under och höll på att få gungan i huvudet om inte sagt till henne att ducka. Sen skämdes hon lite tro jag för att hon inte lyckades göra som hon hade tänkt. Men vi kom fram till att hon var modig som hade vågat men att hon inte skulle göra om det =) (mest skrivet för släktingar, tråkigt barnsnack för andra :p)


Min nya dammsugare!! I löv u!! (iaf så mycket man kan älska en dammsugare). Det är helt underbar! Munstycket liksom rullar över golvet. Inte skrapar som den förra. Det suger bra och låter inte så förj*vligt som den förra. Lättstyrd osv. Tack så mycke Åke & Margot! Är så nöjd med den som ja kan bli!! Hoppas ni läser det här =)


Nu ska ja ta mej ett bad =D


(tack till ordnazisten oxå =P tur nån orkar!)

Av rödluvan/emma - 16 juni 2008 11:04

Malin (håret) hade inte anat ett skit. Hon och syrran tog en prommis upp till Norraberget och där satt jag + Sara x2. Vi hade dukat fram diverse käk och alkohol och vi hade alla t-skirtar med texten: "DET HÄR ÄR MALINS HIPPA, NU SKA HON TILL USA OCH PIPPA!". Hon fick ett paket med fula kläder att ta på sej. Hon var faktiskt mycket medgörligare än vi trott hon skulle vara. Efter ett x antal shotar kände hon sej redo att ta itu med uppgifterna på listan med saker hon var tvungen att göra. Tyvärr var det typ då som jag var tvungen att dra iväg på nästa festlighet..

Åkte hem till Linda och bytte om och sen gick vi ner mot Aveny för att ta bussen med de andra till Smedjan. Där fick vi bål, cider, öl och baugette. Sen blev det frågeslinga och efter det vatten aktiviteter. Några åkte ring, banan eller wakeboard efter båt. Ja var sugen men insåg att jag nog skulle frysa ihäl efter så jag hoppade det.

När fotbollsmatchen nalkades gick vi upp mot resturangen/baren där en projektor var uppställd. Vi fick grillat med tillbehör, väldigt smakligt =)

Man fick se helt nya sidor av vissa vakter. En somnade kl 18 haha (bilder finnes). Efter matchen spelade en trubadur och några dansade.


Vid elva gick första bussen tillbaka till stan. Den tog vi och tog en krogrunda. Daltons, Olan och sen Oscar. Fatta att jag bara gjorde av med 70 kr på hela kvällen :p


Gårdagen tillbringade jag i Lindas säng. Kollade på film och kliade på myggbett (gaaahhh!!). Jimmy, Linda och jag har legat där tills idag.

Nu ska ja å linda ner på stan en sväng. tillbaka till verkligheten..


Av rödluvan/emma - 13 juni 2008 21:53

Igår vart det party! Helt oplanerat. Cissi ringde när jag var hos Anzo och man kan ju inte banga när hon är hemma från England direkt =)

Fört satt vi hemma hos henne. Jennie, en tjej jag inte träffat på länga var oxå där, kul kul. Synd hon inge hängde med ut men hon var bakis.

När vi kom in till stan mötte Tommy upp oss. Han ville gå på bischop arms (vet inte hur det stavas) så vi gick dit och satte oss. En kille som Cissi jobbat med kom oxå dit. Han var helt sjuk! Satt å limma lite på mej. Sen vart han svartsjuk och sur när jag pratade med andra =/ även tjejer!

Vid 12-01 tiden tyckte jag det räckte å ville åka hem men det ville inte Cissi. Nejdå, hur kunde ja ens tänka tanken? Vi skulle på efterfest såklart! SÅ vi hamnade hos Boz. Cissi och boz drack Whiskey och jag å lars drack jäger (typ 10 st blää). Haft ont i skallen idag som ni kanske förstår..


Jag och Linda hade kunna få lite lättförtjänta pengar om vi hade velat. En kille undrade om vi kunde piska honom med ett skärp mot betalning. När vi vänligt men bestämt avböjde erbjöd han oss 500 kr var för att mäta hans manslem!? Vad är d om? sjuka typer de finns..


I morgon ska jag först på CENSUR (förklarar sen) och sen på personalfest med aveny :D Det ska bli kul =) hoppas jag.


Av rödluvan/emma - 11 juni 2008 10:49

Anzo bangade inte att komma hit och provsmaka våra bullar =) Själv har jag inte testat nån än. Mysan åt fyra stycken! (innan jag hann hejda henne).

Mysan var jätte duktig iaf. Hon hjälpte till med allt utaom att smälta smöret (blää luktar så äckligt).

Är så glad över att Mysan har somnat i sin säng själv två kvällar i rad nu och sovit där hela natten. Bara kommit in till mej på morgonen och myst lite =)


Nu har jag varit på akzo för att friska upp minnet om säkerheten bla..

Vilken hemsk morgon det vart innan jag tog mej dit. Tjaft och stressad vilket slutade med att jag hade yougurt och flingor i håret och innanför tröjan (det var mitt eget verk). Mysan sa att hon aldrig ska komma hit nå mer men vi hann bli vänner innan jag lämnade henne på dagis. Stackarn..  känner mej hemsk. Har snyftande berättat hela historien för mamma i telefon nu. Blää usch fy! Känner bara för att lägga mej ner i grina.


Igår fick jag höra att jag är en Underbar tjej. Måste vara brist på fakta eller förstånd.. Tänker jag efter ett tag så kanske jag har några bra egenskaper.. Kan inte komma på nån nu dock =(


Nu ska jag städa och ikväll kolla på en lägenhet..

Av rödluvan/emma - 10 juni 2008 13:33

Varit på skolan idag och gjort sista matte provet. Nu är jag helt färdig med allt!! Tjoho! Woopie!! Nu ska Brittan bara skriva in att jag är klar så jag kan få behörigheterna hemskickade =D Hon är så härlig Brittan. Hon kom upp och sjöng för oss förut haha. Har lite för höga tankar om mej ibland kanske =p

Trots skitvädret käkade jag en sommrig lunch bestående av jordgubbar och kaffe. Svenne ville jag skulle äta glass oxå men jag avböjde (duktigt av mej!(fast ja var inge sugen heller)).. Dåligt att glass- och badsesången sammanfaller tycker jag..


Ikväll ska jag och lillskinka (du är oxå lillskinka anzo, ubbes lillskinka) baka kanelbullar. Bara att komma förbi och fika om ni vill!!


Av rödluvan/emma - 9 juni 2008 20:47

Zlatan va trött jag är kan jag börja med att säga. Blir nog sängen snart..


Var in på skolan idag efter att ha lämnat Maggie (Mysan efter maggie simpson med nappen) på dagis. Fick inte ett jota gjort! var och lunchade med Elaine och fetknoppen (gravida Maria). Gick tebax till skolan. Lallade på ett tag.. åkte och hämtade Maggie igen.


Middag vart vi bjudna på hos Linda. Fläskfilé, sallad och potatisgratäng (jummie). Jimmy, Cissi och hennes dotte Chatlin var oxå där. Vilket humör lilljänta hade! Mysan snackade mest om bajs som vanligt men var rätt lugn.


Nu ska ja lägga mej *gäsp*

Ovido - Quiz & Flashcards